Facebook annoncering er nemt, billigt og hurtigt!

Facebook annoncering er nemt, billigt og hurtigt!

Det er gået op for flere og flere, at der er mange penge i at benytte Facebook annoncering. Man kan gå ind og ramme sin ønskede målgruppe, uden at bruge penge på, at ramme annoncer med knapt så relevante forbrugere. Man sparer altså mange penge på at ramme rigtigt første gang, hvilket også betyder at der er større chance for at lave et salg. Når man snakker om Facebook annoncering, så er der nogle tinr, som de fleste gennemgår, når de skal lave en kampagne. Den indeholder følgende punkter, som man helst ikke skal undvære:

  • Fælles strategilægning og målgruppeanalyser
  • Integrering af Facebook pixel
  • Retargeting
  • Grundige A/B splittests
  • Kreativ grafisk design
  • Løbende optimering
  • Månedlig resultatrapport
  • Fast konsulent

Facebook annonceringDisse ovenstående emner bruge man generelt når man snakker SoMe marketing, så selvom du ikke står og skal i gang med Facebook annoncering, kan det bruges.

Fælles strategilægning: Det gælder om at finde sin målgruppe til det produkter eller den serviceydelse, som man sælger. Når man har gjort det, så kan man sammen finde den strategi og det budskab, som man vil benytte sig af. Dette giver et godt grundlag til ens Facebook annoncering, og hvor meget det vil koste månedligt. Så alt i alt bliver alle ideer bragt i spil, så der ikke er noget, man glemmer.

Integrering af Facebook pixel: Når man benytter sig af Facebook annoncering, så er det en god ide at have Facebook pixel, da det viser en masse om dine besøgende på siden. Her kan du se hvad folk klikker på, hvor man der køber, når de har en vare i kurven osv. På den måde kan de se hvordan folk handler hos dig, men også se i hvilken proces et købt ikke bliver gennemført.

Retargeting: En forbruger skal se et produkt flere gange, før der gøres et køb. Det betyder, at de annoncer skal vises flere gange, hvilket også skal sættes op på en speciel måde. Dette kan en konsulent blandt andet hjælpe dig med, hvis du skal have sat Facebook annoncering op.

Grundige A/B splittests: Når man har med Facebook annoncering at gøre, så er det vigtigt at teste ens annoncer, så man finder den bedst mulige løsning. Dette vil spare dig for penge, men også give en bedre indtjening.

Kreativ grafisk design: Det er vigtigt at Facebook annoncering, ser indbydende ud, så folk klikker ind på linket. Dette gælder generelt for SoMe marketing, så man får flest muligt besøgende.

Løbende optimering: Det er vigtigt at din målgruppe bliver præsenteret for annoncer, hvor enten teksten eller billedet ikke er det samme hver gang. Dette vil gøre annoncen mere spændende, fordi det er noget nyt, og dermed holder man en høj klikrate.

Månedlig resultatrapport: Når man benytter sig af Facebook annoncering, så kan det hurtigt løbe op i store summer. Derfor er det vigtigt at have månedlige resultatrapporter, så man kan holde budgettet. Dette kan også skabe et overblik, som kan lede til ændringer i din annoncering, som vil gavne din virksomhed.

Fast konsulent: Hvis man køber konsulenttimer til sin Facebook annoncering, så er det godt at have en fast konsulent. Dette gør at man får bedre resultater, og informationer ikke bliver glemt.

 

Der er findes selvfølgelig meget mere information omkring Facebook annoncering, så dette var en skabelon, som kan give en god start.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *